מחשבות, הן יכולות להיות טורדניות. הן יכולות להיות התעסקות חוזרת ונשנית על מה שקרה, הן יכולות להיות כדאגה או תכנון לעתיד. מה שבטוח זה שהן מרחיקות אותנו מהרגע הזה, מהיכולת להיות נוכחים ולהפיק בצורה נינוחה מעכשיו את מה שיש בו. מה שיש פה.
בעידן אינטנסיבי כמו שאנחנו חיים, כל צפצוף בנייד מקפיץ אותנו וקוטע לנו את מה שאנחנו עסוקים בו. ניסיון התמקדות בחוויות/פעולות/תחושות מגוונות שאנחנו מנסים לעשות במקביל.
ואצל ילדים הפער בין לנסות לבלוע את העולם, לבין להצליח ללמוד וליהנות ממשהו יחיד הוא גדול. זה לא פעם יוצר רעש בפנים שבא לידי ביטוי בעוצמה גדולה ברגע שמגיע השקט בחוץ, כלומר כשמנסים להירדם.
אז כדי לא להלחם במחשבות, אך גם לא לתת להן לנהל את הילד, ישנו תרגיל שאפשר לעשות בכל רגע שבוחרים, אך הוא מומלץ במיוחד לפני השינה.
נדריך את הילד לעצום עיניים ברכות. שירשה לעצמו לראות עם העיניים הפנימיות שמיים גדולים ורחבים, ונאמר לו שאלה השמיים שלו והם פתוחים בשבילו.. שיראה כמה הכל חופשי ומלא מרחב מאחור ומלפנים, חופשי ומלא מרחב בצדדים. זה פשוט חופשי.
עכשיו מבקשים שיקרא לכל המחשבות. שיזמין את כל המחשבות בברכה גדולה להציף את השמיים הפתוחים והמלאים מרחב. אם הוא מרגיש שהמחשבות בהמולה גדולה, לאפשר לו.. זה יירגע מעצמו. שיראה את המחשבות בשמיים כמו שהדמיון מעלה אצלו. ושתוך כדי ימשיך באופן רגוע ופתוח לאפשר למחשבות לבוא ולהציף את השמיים הפרטיים שלו.
נשאל אותו האם יש מחשבה כלשהי אשר משפיעה באופן כזה או אחר על השמיים הפתוחים, ובמידה וכן, שיאמר לה שיש לה את כל המרחב שהיא זקוקה לו והיא מוזמנת להישאר איתו ככל שרק תרצה. וכך עד שהילד מתאר שהמחשבות נחות, שהן כבר לא סוערות כשהיו.
כאשר המחשבות מתקבלות בברכה, הן מבינות שהן משוחררות לבוא או לא לבוא, כיוון שאין התנגשות או התנגדות.
בדר"כ הן מרגישות רצויות עד כדי כך שהן פשוט נחות בלי להפריע. והמודעות נשארת פתוחה וחופשייה.
מתוך הספר "חופש הוא"/ברנדון בייס
מוזמנים לשאול ולהגיב, אני אשמח לענות
שיהיו לילות קסומים ושקטים
עם חלומות מתוקים
איבון זמיר – פסיעות קטנות
מטפלת בילדים והורים
דרך רפלקסולוגיה, פרחי באך ודמיון מודרך
ליצירת קשר: 0507622909
השאירו תגובה