ישנם מקרים שמגיעים לקליניקה הורים שאומרים מראש, שהם לא רוצים שהילד יהיה מעורב.
מספרים שהילד התנסה במספר סוגי טיפול, והוא כבר מרגיש שמנסים לתקן אותו, שהוא מתבייש במה שעובר עליו.
אבל הם לא רוצים להשאיר את המצב כפי שהוא.
כי הילד סובל, כי הם סובלים, כי הסביבה סובלת.
לכן אנחנו בונים תוכנית אחרת.
אני מאמינה, ורואה הלכה למעשה, שטיפול עובד כשהמטופל מתמסר ורוצה לשנות את המצב.
לכן אם הילד היה מגיע לקליניקה ומתקשה להתמסר ולהפתח, הצלחת הטיפול היתה מינימלית, אם בכלל.
ואם הוא מרגיש בטוח להפתח בפני ההורים וסומך עליהם שהם איתו ואוהבים אותו כמו שהוא, סיכויי ההצלחה מרקיעים שחקים.
לכן ישנה אלטרנטיבה שאני מאוד אוהבת במקרים כאלו, והיא לבנות עם ההורים תהליך טיפולי שייעשה על ידם בבית.
להדריך אותם מה כדאי לעשות מבחינה טיפולית, גם דרך הגוף וגם דרך תהליכי דמיון מודרך.
ההורים מקבלים הדרכות על איזה רצף נקודות ברגליי הילד לעבוד, כזמן משותף עם הילד.
הם מקבלים הדרכות כתובות או מוקלטות לפי הנוחות האישית שלהם, איזה תהליך דמיון מודרך לעשות ואיך.
ובמידה והילד מסכים, הם מקבלים תמצית פרחי באך כדי לחזק ולהשריש את השינוי שחל.
והורים שמתמידים, מרגישים שהם מרוויחים פעמיים. גם שהמצב משתפר וגם שהקשר בינם לבין הילד מתחזק.
במקרים בהם ההורים מעורבים רגשית יתר על המידה ולא רואים איך יצליח השינוי.
במקרים בהם ההורים מרגישים אבודים ולעיתים אף מיואשים.
עדיף לבוא עם הילד לקליניקה.
מכיוון שאלה מצבים שהשינוי של האוירה, הגישה וסוג ההקשבה מועיל לילד.
וברוב המקרים מהסוג הזה, הילדים אכן מתמסרים לטיפול בקליניקה ורואים בו כחוג ומשהו מעצים.
והשינוי שקורה מדהים.
חשוב לציין שבמקרים מהסוג השני לא פעם ההמלצה שההורה יעבור גם כן תהליך טיפולי, על מנת לשחרר אוטומאטים, פחדים, מחשבות ודאגת יתר הקשורים לילד.
שייסגל הסתכלות מעט שונה למערכת יחסים שבינו לבין הילד.
איבון זמיר-פסיעות קטנות
מטפלת בילדים והורים
דרך רפלקסולוגיה, דמיון מודרך ופרחי באך
0507622909
השאירו תגובה